torsdag 3 november 2011

Frack hos Dressman?

Det finns en klädkedja jag tycker sämre om än andra usla och billiga klädbutiker, och det är Dressman. De säljer fula, illasittande* herrkläder av dålig kvalitet och material, kort och gott kläder för Verklighetens Folk.

Det är allmänt känt att Sverigedemokraternas partiledare Jimmie Åkesson** mer än gärna klär sig i allehanda polyesterkostymer från Dressman och bär epitetet Dressman-hitler.

Kanske är det inte enbart hans politik utan även dåliga klädsmak som gör att han portas från Nobelfesten även detta år? För även om Dressman möjligen säljer frackar är de i så fall med största sannolikhet lika illasittande och av sämre syntetiska material, precis som Dressmans kostymer.***

* Nåja, i vart fall illasittande på de flesta. Jag kan bära upp i stort sett vad som helst och är fullständigt övertygad om att även Dressmans kläder skulle passa min smäckra kropp. Inte för att jag har prövat, jag besöker inte en sådan lågstatusbutik som Dressman.

** För övrigt har han genom att stava sitt namn med -ie istället för -y försökt undvika fängelse.

*** I detta sammanhang kan jag även passa på att ge lite fler stiltips, ofta uppskattat av mina trogna läsare. En ordentlig frack av god kvalitet bör finnas i var mans garderob, om han har självaktning vill säga.

7 kommentarer:

  1. Jag förmodar att "Torsten" försöker driva med oss andra med sin högt "uppskruvade" narcissism på gränsen till att vara sociopati?

    SvaraRadera
  2. Verklighetens folk är nog enbart en oundviklig massa i den självgode Torstens ögon.
    Själv har jag råd att handla på andra mer fashionabla ställen än Dressman, men jag står över modenazisternas inhumana ideoligi och klär mig i vad som helst från mysbyxor till rusta t-shirts.
    Härligt att vara sin egen herre och stå över andras påprackade värderingar.

    Självklart skall nobelstiftelsen få utesluta SD.
    Lite kontigt att kommunismens företrädare räknas som att inneha demokratiska värderingar??

    Arnold

    SvaraRadera
  3. Thomas!, jag skall ge dig ett tips från en mästare. Läs och lär:

    Vill du ha framgång hos damer, vara idealbilden av den perfekta mannen och få mer status på jobbet så behöver du inte skrika ut ditt namn. Ett utropstecken är en förstärkning och således blir "Thomas!" betydligt högre än vad det behöver vara. Det ser så desperat ut. Tona ned röstläget och återta kontrollen så skall du se att det går bättre i livet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni båda två är jävla idioter

      Radera
  4. Sverige? Demokraterna?3 november 2011 kl. 15:52

    Haket Dressman har enstaka kalsonger, handskar och halsdukar av minst genomsnittlig kvalitet (inte mer) och billigt. Strumpor usla, paraply duger. Man sparar kanske några spänn, en dygd för smålänningen i allmänhet och blekingen i synnerhet. Förvänta er "Dressmanfrack" eller Blekingedräkt om Åkesson i en "tysk situation" inom några decennier bjuds till Nobelfesten.

    SvaraRadera
  5. Vuxenmobbing på hög nivå,inget annat!

    SvaraRadera
  6. Anonym:
    Antyder du att mobbing skulle vara acceptabelt bland barn, men något förkastligt bland vuxna? I så fall måste jag emotsäga dig å det strängaste; en vuxen offentlig person väljer själv vilka budskap denne vill förmedla till allmänheten, medan ett oskyldigt barn (normalt) inte ber om en utvärdering av dess beteende.

    SvaraRadera