torsdag 27 oktober 2011

Fint men segt

Många stora siter har lanserat en ny version av sin sida*. Säkert viktigt för de som har sin anställning som webmaster för sidan och vill cementera sin tjänst. Men jag blir så trött på dessa it-nissar som inte kan ta hänsyn till besökarna.

Efter uppdateringen är sidorna är tunga, tröga och tar längre tid att ladda än tidigare. Jag som användare blir både besviken och upprörd över deras nonchalans inför min tid. Vad är det för tokigt påhitt att göra en tung sida som tar betydligt längre tid att ladda?

It-nissar skryter idag om hur snabba bredband de har, men vad spelar det för roll när alla sidor bara blir tyngre? Då tjänar vi ingen tid på att öka bandbredd och datorers hastighet. Nej, vi borde bojkotta dessa fåniga it-nissars påhitt.

Den uppmärksamme läsaren har säkert redan konstaterat att min sida inte är tung och trög. Detta för att jag månar om er kära läsare. Jag vet hur viktig min blogg är för er, ha en fin dag.

* Bl.a. DN.se, Bukowskis.se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar