tisdag 11 oktober 2011

Har sambon hjälpt till?

Efter tobleroneaffären är det dags för nästa sosse att fiffla med skattemedel. Denna gång nuvarande partiledare Håkan Juholt som skott sig gott på bland annat mina surt inbetalade skattepengar*. Han har låtit oss skattebetalare stå för hela hyran fast han har en sambo och därmed endast är berättigad till halva hyran. Detta till synes fast han varit välinformerad om regelverket vilket givetvis gör honom till en bedräglig person.

Jag är fantastiskt bra på att se samband och sammanhang och skall även denna gång dela med mig av min analys. Håkan Juholt är förd bakom ljuset av sin kvinna. Någon som minns hans flickväns bedrägerier mot sin förra arbetsgivare? Det var inget misstag där inte, hon gick hem på kammaren och skrev påhittade brev som hon senare kunde bevilja ersättning och betalade själv ut pengar till sitt eget konto.

Nu bor de tillsammans och det bör nu, inte minst genom detta inlägg, vara uppenbart för alla och envar att hon, denna falska kvinna, har lurat in Håkan Juholt i sitt bedrägerinät. På något sätt har bedrägerier blivit en naturlig del av vardagen i detta hushåll.

Skamligt när det är jag och mina likasinnade som står för notan!

* Jag betalar gärna skatt om det leder till gratis tand- och sjukvård och gärna även mediciner. Men jag vägrar att låta mina pengar gå till tjockisar, hur vackra mustascher de än må ha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar