torsdag 20 oktober 2011

Märklig protest

Det är märkligt hur vissa kan föra en helt obegriplig "enmansprotest" där de endast skadar sig själva och/eller sitt rykte i syfte att visa sitt missnöje. Inom vissa ungdomskulturer kan det handla om att färga håret i en vansinnig kulör eller anse att samhället genom allehanda bidrag skall betala för deras resa till Asien där de "behöver finna sig själva".*

Nu är det en äldre polischef som uppenbarligen protesterar mot polisens låga löner genom att tillskanska sig både ägg, kontanter och whisky. Män är generellt sett dåliga på kommunkation** och detta är ett typiskt exempel på hur han misslyckas med att få fram sitt budskap om högre löner inom poliskåren. Folk kommer bara att se honom som en snattare, en simpel tjyv.

Han borde ha konsulterat mig för att få lite hjälp med marknadsföring av sitt budskap. För även om jag inte arbetar inom en sådan flummig verksamhet som reklambranschen så behärskar jag den givetvis mycket väl. Som det mesta.

* Vilket är en sådan paradox, de är ju med sig själva oavsett var de fysiskt befinner sig.

** Vilket mängder av damer har påtalat för mig, då i syfte att framhäva min fantastiska kommunikativa förmåga och hur bra jag är i jämförelse med den generelle mannen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar