onsdag 16 februari 2011

Ryggsäcksmarodörer

Jag har dessvärre på sistone åkt en del tunnelbana. Där har jag tvingats frottera mig med människor som jag annars hade velat hålla på långt mer än armlängds avstånd. Majoriteten av dessa individer bär ryggsäck. Vad de fyller sina ryggsäckar med är oklart, men det tycks vara åtminstone halva deras bohag och en hel del annat smått och gott som antagligen är nödvändigt för den omedelbara överlevnaden. Som medresenär får du sedan dessa ryggsäckar - om du har oturen att stå upp - upptryckta under hakan, eller - om du haft lyckan att få sitta ner - slängda och dängda kring huvudet.

För det första, om du vägrar att ta av dig din ryggsäck borde du få lösa ytterligare en biljett för all den plats den tar och obehag den orsakar.

För det andra ska jag skämma bort er med ett av mina ovärderliga stiltips. Ryggsäck, särskilt av den sportiga typen, passar i urban miljö egentligen bara den finniga KTH-studenten. För alla er andra finns nätta och stiliga portföljer som rymmer såväl matlåda som ipad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar