torsdag 2 december 2010

Fånigt kvinnfolk med fåniga röster

Vafalls! Varför blir kvinnfolk så exalterade av ett spädbarn så att de behöver tala med fånig röst? Verkar ytterst osannolikt att en fyramånaders skulle ta illa vid sig av att de talade med ordinarie röst.

När jag ändå är inne på ämnet; varför i hela fridens namn diskuteras en nybliven mammas förlossning offentligt på en fikarast? Jag är fullständigt ointresserad av dessa intima detaljer. Faktum är att jag äcklas av sprickor och annat de ogenerat delger sig av när jag dricker en kopp kaffe till så att jag orkar prestera något vettigt de sista arbetstimmarna.

Dessa fåniga nyförlösta kvinnor får vara lediga i en herrans massa månader, på min bekostnad. Då kan de visa mig respekt nog att inte prata om förlossningar och andra privata detaljer jag aldrig bett om att få höra. What happens in the hospital stays in the hospital!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar