onsdag 15 december 2010

Vän av ordning

Jag älskar att ge andra tips om hur de kan förbättra sig själva och tillvaron för andra. Jag är Vän av ordning. Och en jäkligt bra sådan om jag får säga det själv. Däremot avskyr jag när andra talar om för mig hur jag skall bete mig. Särskilt om de saknar finess.

Igår i matbutiken kom en äldre person smygandes och sade till mig att "grädde, fy. Man kan inte dia i vuxen ålder" och försökte pracka på mig kokosfett istället (det är ekologiskt vrålade han efter mig när jag skrattande gick därifrån). Hade han lyckats förmedla detta på ett intelligent vis, med finess och humor, hade jag inte hånat honom. För hånad blev han, riktigt hånfullt skratt gav jag så det ekade mellan varuhyllorna och folk vände sig om och pekade finger åt honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar