måndag 7 mars 2011

Sniglar på trottoaren

Nu har jag fått nog. Någon som vet var man kan köpa en extra bred rollator eller annat enklare fordon som ger mig ett legitimt skäl för att få masa mig fram i snigelfart och ta upp enormt mycket utrymme?

Jag skall ägna mina lunchraster, helgdagar och all övrig fritid åt att hindra andra från att röra sig fritt på gator och torg. Jag skall bre ut mig och halta fram och ta upp så mycket utrymme att till och med den mest självupptagna småbarnsförälder inser hur egoistiska de har varit.

Det kommer att skrivas spaltmeter i både dagspress och bloggvärlden om Hänsynsupproret som startades av den haltande Torsten med sin extra breda rollator. Alla kommer att minnas och hylla Torsten, hjälten som genom sin enmansdemonstration fick ett helt samhälle att förstå hur småsinta de var när de gick med sina fordon mitt i vägen och självupptaget pratade i sina mobiltelefoner.

Torsten, mannen, myten och blivande legenden. Ni vet var ni läste det här först.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar