onsdag 30 mars 2011

Hade jag velat bli statistiker hade jag inte varit den utomordentliga person jag är

Jag har ett viktigt och ansvarsfyllt arbete, som jag utför väl. Jag anser därför att jag bidrar till samhällets väl och ve och med råge gör mitt för att längre fram i livet förtjäna en väl tilltagen pension och småningom god vård på ett trevligt boende för gamlingar.

Det upprör mig därför oerhört att jag nu tydligen förväntas rapportera mitt "lägenhetsnummer" till Skatteverket. Så att Skatteverket skall kunna "genomföra folkbokföring på lägenhetsnivå". En snabb googling för att finna poängen med detta gjorde mig än mer upprörd. Informationen om lägenhetens tydligen så viktiga nummer tillhandahålls av fastighetsägaren. Jag är medveten om att jag för ett antal månader sedan fick ett meddelande av bostadsrättsföreningen om detta nummer. Jag är däremot inte medveten om var detta meddelande finns i dag. Inte heller har jag den ringaste lust att ägna en endaste minut åt att rota fram det för att kunna vidarebefordra informationen till Skatteverket. Det är helt obegripligt att denna information inte kunde förmedlas direkt från fastighetsägaren till SV. Tydligen vet inte fastighetsägarna "vem som är folkbokförd på adressen". Men någon vet det uppenbarligen eftersom båda jag och min icke-äkta hälft mottagit identiska uppmaningar. Förstklassig idioti!

Hela utskickskalaset går på närmare 100 miljoner kronor.  Och då har de inte ens räknat in åtgången av min värdefulla tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar