onsdag 13 april 2011

Nästa vän - Swingersen

Jag har en del, vänligt uttryckt, karaktäristiska vänner. Kanske inte märkligt eftersom min fantastiska personlighet uppenbarligen drar till sig mer än jag kan önska. Jag har tidigare berättat om Ångesten. Nu tänkte jag berätta om Swingersen.

Det hela började för några år sedan när en av mina vänner berättade om sin hemligare sida som swinger.  Oaktat min egen uppfattning låter jag givetvis andra hållas, så länge de går in för aktiviteten av fri vilja. Jag är trots allt en ytterst ödmjuk och tolerant individ. Vad jag däremot reagerar kraftfullt mot är att Swingersen försöker få mig att ingå i dessa intima aktiviteter.

Visserligen är jag oemotståndlig, det vet ju alla och envar som någon gång haft förmånen att träffa mig. Men, det är mycket upprörande att Swingersen försöker demoralisera mig och min relation på detta vis. Dessutom vid upprepade tillfällen. Jag är en respektabel man med ett respektabelt yrke. Framförallt har jag inte problem att finna någon att dela min tillvaro med. Attraktiva människor, som jag, behöver inte ägna sig åt sådana obehagliga aktiviteter för att få känna närhet*.

* Självklart stämmer Swingersen in på den generaliserande bilden av en swinger: lönnfet, tunnhårig och kort och gott oattraktiv på alla vis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar