måndag 9 maj 2011

Värdeminskningen i vinterkroppars kranka blekhet

Igår var det söndag. Alla som någon gång köpt en bostad vet att på söndagar är det visningar i långa rader. På söndagar är det därför särskilt viktigt att vi som bor i ett attraktivt och välrenommerat bostadsområde visar upp oss från vår allra bästa sida. Med tanke på den egna bostadens värdeökning är det inte önskvärt att skrämma bort spekulanterna medelst oönskat beteende. Jag har själv pyntat balkongen med vackra vårblomster och blixtrar alltid lite extra med mina vackra vita tänder när jag möter hågade spekulanter på söndagarna. Den som vet att den får grannar som håller stilen är alltid beredd att lägga den där extra miljonen i budgivningen.

Jag blev därför bestört och förfärad när jag upptäckte att mina grannar passade på att njuta söndagssolen i synnerligen opassande små strandplagg, som blottade både den ena och andra skavanken. Att man vill bli vackert solbränd till sommaren kan jag förstå, men det får inte ske på bekostnad av grannskapets trivsel och spekulationsintresse. Jag engagerar mig inte i sådant trams som "bostadsbubblor", men bländad av alla dessa cellulitprydda kroppsdelar såg jag faktiskt en framtida kapitalvinst pysa ur min bostad som luften ur en ballong.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar